پارک های دیدنی در تفلیس گرجستان
نوشته شده توسط : نیکی

پارک ملی تفلیس

پارک ملی تفلیس (Tbilisi National Park) به عنوان یکی از برترین جاذبه های گرجستان دارای گونه های مختلف گیاهی و جانوری بوده و از جذابیت های فوق العاده برخوردار می باشد . این منطقه قدیمی ترین پارک ملی گرجستان است که مساحت آن بیش از 240 کیلومتر مربع می باشد . در این پارک محافظت شده چندین صومعه تاریخی وجود دارد که گردشگران در کنار لذت بردن از زیبائی های طبیعی می توانند از این جاذبه های تاریخی دیدن کنند .

زیباترین پارک های تفلیس

پارک رایک تفلیس

از دیگر پارک های دیدنی تفلیس می توان به بوستان رایک اشاره نمود . این پارک زیبا در ساحل سمت چپ رودخانه متکواری واقع شده و از فضایی آرامش بخش و محیطی دلنشین برخوردار می باشد . هر روزه افراد زیادی به منظور لذت بردن از سرسبزی بوستان ، گل های رنگارنگ ، آواز پرندگان ، درختان بلند زیبا و صدای آب به پارک رایک (Rike Park) می آیند . لازم به ذکر است که ابتدای تله کابین تفلیس در این پارک واقع شده و گردشگران با استفاده از آن می توانند تا قلعه ناریکالا بالا بروند . پل شیشه ای صلح نیز از دیگر جاذبه های این پارک می باشد .

محبوب ترین پارک های تفلیس

باغ ملی گیاه شناسی گرجستان

اگر در سفر به تفلیس به دنبال جاذبه ای زیبا و منحصر به فرد هستید حتما سری به باغ ملی گیاه شناسی این شهر بزنید . این باغ به عنوان یکی از معروف ترین پارک های تفلیس بیش از 160 هکتار وسعت دارد و کلکسیونی از گونه های مختلف گیاهی را به نمایش گذاشته است . National Botanical Garden of Georgia بیش از سه قرن قدمت دارد و امروزه با جای دادن 4500 گروه از گیاهان طبقه بندی شده بسیار زیبا و دیدنی است .

بهترین پارک های تفلیس

پارک ویک تفلیس

ویک از دیگر پارک های محبوب تفلیس است که در سال های میانی قرن بیستم تاسیس شده و امروزه با وسعت تقریبی 200 هکتار از بزرگترین پارک های تفلیس می باشد . پارک ویک (Vake Park) که در نزدیکی دریاچه لاک پشت تفلیس واقع شده زیبایی های منحصر به فردی دارد که گردشگران را می تواند تا ساعت ها به خود مشغول سازد .

پارک های دیدنی در تفلیس گرجستان



:: برچسب‌ها: تفریحات گرجستان , تفریحات تفلیس , جاذبه های گردشگری گرجستان , جاذبه های گردشگری تفلیس ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: